7 Eylül 2016 Çarşamba

TROPİKAL MEYVELER :)

Tropikal meyvelerin olduğu hemen her ülkede isimleri baştan öğrenip ezberlemeye çalıştığımı fark ettim. Buna bir son vermek adına kendime de bir not olarak buraya bu yazıyı eklemek istedim.

Dragon Fruit
Görüntü ve isim ejder ama içi hiç öyle değil inanın. Kiviye benzer ama ekşiliği daha az.





Hindistan Cevizi
Bunu biliyorsunuzdur zaten ama egzotik ülkelerde tazesi, kurusu vs olmak üzere bir çok çeşiti var tabii.



Star Fruit
Yıldız şeklindeki bu ekşi meyve oldukça lezzetli, hem de çıtır çıtır.



Passion Fruit
Tatlı ekşi bir meyve, benim favorim değil ama seveni çok.



Mango
Oldukça lezzetli, Türkiye'de de bulmak kolay. Salatası da çok güzel oluyor.



Rambutan
Görüntü tadından güzel, tatlı şeffaf içi olan bir meyve.


Ananas
Bunu bilmeyen yoktur diye düşünüyorum, ben pek severim.

Mangosten
Bunu ilk defa Vietnam'da yedim ve bayıldım. İçinin görüntüsü sarımsağa benziyor ama tabi ki alakası yok :) Keşke Türkiye'ye gelse...



Durian
Tadı çok güzel ama soyulurken ortamda durmayın, kabuğun kokusu dayanılmaz derecede kötü.



Jack Fruit
Kocaman bir meyve, 20-30 kg ağırlıkta olanları bile varmış. Çok tatlı sevenler için ideal, benim için fazla tatlı.

Longan
Fındığa benzese de alakası yok, şeffaf iç meyvesi oldukça lezzetli



Sonuç olarak benim favorim mangosten. İyi denemeler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder